Wyobraź sobie, że możesz zaoszczędzić dziesiątki godzin tygodniowo, setki godzin miesięcznie i tysiące godzin rocznie, jakie poświęcasz na poszukiwanie nowych klientów, zleceń i projektów. Nie musisz już szukać kontaktów i zleceń ani martwić się o brak klientów, bo one same znajdują Ciebie. W tym tekście dowiesz się o rozwiązaniu, które gwarantuje dotarcie dokładnie to takich klientów, jakich najbardziej potrzebujesz.
Jeśli myślisz, że coś takiego jest niemożliwe, to wcale Ci się nie dziwię. Jeszcze rok temu pomyślałabym dokładnie tak samo. Jestem sceptyczną osobą i na słowo automatyzacja (zwłaszcza w kontekście sprzedaży i oferowania usług) przechodzą mi ciarki. Wiesz pewnie, że rok temu stworzyłam cały kurs sprzedaży online, który opiera się na indywidualnym podejściu do klienta, dlatego, to o czym mówię, to nie jest jakiś bezduszny automat, ale system, który automatyzuje dokładnie to, co można zautomatyzować, pozostawiając pełen indywidualizm w kontakcie z klientem tam, gdzie ten indywidualizm jest potrzebny. Indywidualne podejście to podstawa nowoczesnej sprzedaży i dla mnie zasada nienaruszalna.
Z drugiej strony skoro istnieją narzędzia, które pomogą nam dotrzeć do setek klientów dziennie w sposób nienaruszający tej zasady i do tego kosztują gorsze, to dlaczego, by z nich nie skorzystać?
Automatyzacja pozyskiwania klientów jest skuteczna, tania i nie przynosi żadnych negatywnych efektów. Wręcz przeciwnie, w ciągu roku umożliwiła mi kontakt z setkami potencjalnych klientów z całego świata, a możliwości jej zastosowań są praktycznie nieskończone.
Automatyzacja pozyskiwania klientów dla firm i freelancerów umożliwia szybkie dotarcie do klientów premium, a dokładnie do osób decyzyjnych w firmach, z którymi najbardziej chcielibyśmy nawiązać współpracę.
Dzieje się to w banalnie prosty sposób. Łączymy ze sobą dwa narzędzia online. Umożliwiają one nawiązanie kontaktu z osobami decyzyjnymi na całym świecie w sposób nieinwazyjny i przyjazny i w pełni zgodny z wszystkimi regulacjami na temat ochrony danych osobowych. To podejście jest zupełnie inne od masowego wysyłania spamu, czy cold maili, których nikt już nie otwiera i nie czyta.
Jedynym warunkiem skuteczności w automatyzacji pozyskiwania klientów jest to, że powinieneś potrafić określić Twoją grupę docelową.
To znaczy, jeśli na przykład interesuje cię automatyzacja pozyskiwania klientów dla agencji reklamowej, to pierwszym krokiem jest określenie, do jakich klientów chciałbyś dotrzeć (branża, lokalizacja, wielkość firm).
Oczywiście te dane możesz zmieniać w dowolnym momencie. Powinieneś także znać nazwy stanowisk osób decyzyjnych pracujących w tych firmach i możliwe wariacje ich brzmienia np. „dyrektor marketingu”, „marketing director”, „marketing manager”, „kierownik marketingu”, to mniej więcej te same stanowiska, ale w różnych firmach mogą brzmieć inaczej. To rozwiązanie pomoże Ci na przykład dotrzeć do około 80% wszystkich brand managerów, czy dyrektorów marketingu w Polsce, za pomocą kilku kliknięć. Świetne, prawda?
Gdy już potrafisz określić branże i nazwy stanowisk oraz wiesz, z jakiej lokalizacji na świecie chciałbyś znaleźć klientów (mogą to być na przykład poszczególne miasta, kraje lub cały świat), to możesz przejść do automatyzacji.
Określasz treść wiadomości, jakie chcesz wysłać. Bardzo ważne jest ich właściwe sformułowanie. Tutaj obowiązuje kilka ważnych zasad, których należy się trzymać. Naszym celem jest wywołanie zainteresowania i uzyskanie odpowiedzi. Jeśli potencjalny klient odpowie, że jest zainteresowany naszą ofertą, wtedy odpisujemy na maila osobiście i indywidualnie. Zasada jest taka, by od samego początku adresat był przekonany, że wiadomość została wysłana tylko do niego.
System codziennie wysyła setki wiadomości do potencjalnych klientów. Dzięki temu, co tydzień mamy nawet kilkadziesiąt nowych zapytań o współpracę.
Automatyzacja pozyskiwania klientów łączy kilka dostępnych narzędzi, dzięki którym możemy nawiązać indywidualny kontakt z wieloma osobami decyzyjnymi jednocześnie. W zależności od tego, na czym nam zależy może to być nawet kilka tysięcy osób dziennie.
System wysyła zaproszenia do kontaktu wraz z krótką wiadomością powitalną. Następnie mamy możliwość przedstawienia się. Tutaj bardzo ważny jest sposób sformułowania wiadomości i to właśnie on decyduje o tym, czy automatyzacja zadziała. Zarówno zaproszenia do kontaktu, jak i wiadomość powitalną oraz pierwszą wiadomość nasz potencjalny klient dostaje automatycznie. Są jednak one sformułowane w taki sposób, że wyglądają bardzo naturalnie i autentycznie a dzięki dostępnym funkcjom systemu ich brzmienie możemy spersonalizować. Takie wiadomości możemy wysyłać do setek osób dziennie i tysięcy osób tygodniowo. Statystycznie uzyskamy od 3 do 20% odpowiedzi. Przy tak dużych liczbach gwarantuje to stały dopływ klientów premium.
Automatyzacja pozyskiwania klientów jest świetnym rozwiązaniem dla firm i agencji. Umożliwia nawiązanie wartościowych kontaktów w bardzo krótkim czasie i na ogromną skalę w sposób całkowicie nieinwazyjny i spersonalizowany.
System automatyzacji będzie działał zarówno dla agencji reklamowych, jak i biur tłumaczeń, firm IT, agencji interaktywnych, usług doradczych, agencji rekrutacyjnych, firm szkoleniowych, praktycznie dla każdego rodzaju biznesu, który można oferować innym firmom w Polsce lub na świecie.
Automatyzacja pozyskiwania klientów dla firmy daje przede wszystkim ogromną oszczędność czasu i kosztów. Dzięki ogromnej skali działania możemy szybko nawiązać kontakty z kluczowymi osobami w branży stopniowo poszerzając zasięg dotarcia. Jest to doskonałe narzędzie do networkingu, umożliwiające zachowanie bardzo dobrej równowagi między siłą automatyzacji a personalnemu podejściu do każdego kontaktu z osobna.
Bez dwóch zdań jest to przełomowe narzędzie dla freelancerów. Kładzie ono definitywny kres zmaganiom o pozyskiwanie zleceń i zbyt nikim stawkom.
Efektem wykorzystania automatyzacji pozyskiwania klientów będzie kilkanaście lub kilkadziesiąt razy większa liczba zapytań o współpracę. Zapewnia to większą płynność finansową i możliwość znacznego podniesienia stawek.
Co więcej, i co bardzo ważne, korzystając z tego systemu, jesteśmy jednymi oferentami, w związku z czym wyceniając pracę nie musimy brać pod uwagę stawek proponowanych przez innych.
To sposób na coraz lepsze portfolio i coraz lepsze projekty, które ostatecznie mogą prowadzić nawet do przejścia na model agencyjny, ponieważ, jeśli poprawnie będziemy korzystać z systemu, będziesz mieć więcej zleceń, niż możesz zrealizować.
Ten sam system umożliwia zautomatyzowanie poszukiwania pracy. Możesz szukać pracy w Polsce, za granicą, konkretnym kraju czy w konkretnym mieście.
W kilka minut dotrzesz do wszystkich rekruterów z dowolnej lokalizacji na świecie. Wszyscy mogą otrzymać Twoje CV.
W ten sam sposób możesz również dotrzeć do pracowników działów HR z interesujących cię branż na całym świecie lub w dowolnej lokalizacji.
Jeśli zależy ci na pracy w określonej branży lub lokalizacji i chcesz za pomocą kilku kliknięć dotrzeć do osób, które mogą zadecydować o zatrudnieniu cię, to na jakieś 99% nie ma lepszego sposobu, aby to osiągnąć.
Wspominałam już wcześniej, że sama obawiałam się automatyzacji pozyskiwania klientów. Kojarzyła mi się z czymś nachalnym i inwazyjnym. Okazało się jednak, że były to tylko moje uprzedzenia i już w pierwszym tygodniu stosowania automatyzacji przekonałam się, że tak naprawdę, jeśli korzystamy z narzędzi w sposób opisany w szkoleniu, to nie ma ono żadnych wad.
Lista zalet jest natomiast ogromna:
Zapraszam Cię na szkolenie online, w którym jako jedna z nielicznych osób w Polsce dowiesz się, jak skutecznie zautomatyzować pozyskiwanie klientów.
Dzięki temu szkoleniu przez lata będziesz mógł pozyskiwać klientów premium automatycznie, bez wysiłku, bez poświęcania czasu i zaledwie w cenie jednej kawy tygodniowo.
Czytaj więcej:
[…] Automatyzacja pozyskiwania klientów. […]
[…] Automatyzacja pozyskiwania klientów – klienci premium w kolejce do Ciebie […]
4 komentarze
[…] Growth hacking: Automatyzacja Pozyskiwania Klientów Premium. […]
[…] Growth hacking: Automatyzacja pozyskiwania klientów […]