Stworzyłam listę lektur dla każdego, kto myśli o tym by zostać cyfrowym nomadą, pracować zdalnie i łączyć pracę online z podróżowaniem. Większość z tych książek dostępna jest tylko po angielsku, ale mam nadzieję, że z tym wyzwaniem poradzicie sobie bez problemu. W końcu to, co najfajniejsze często ukazuje się najpierw po angielsku, a wiedzieć wcześniej, zanim dowie się konkurencja, to w przypadku wszelkich biznesów często znaczy mieć przewagę.
Uwaga, te książki mogą zrewolucjonizować Wasz sposób myślenia na temat pracy, życia i zarabiania pieniędzy. Obiecuję, Wam, że to nie żadne lanie wody, zresztą już trochę mnie znacie i wiecie, że lanie wody to nie jest mój sposób na pisanie. Zapraszam więc na konkretną ciekawą wycieczkę po kilku świetnych publikacjach, które absolutnie warto znać.
Tim Ferris moim numer jeden na liście lektur, mimo tego, że domyślam się, że pewnie już gdzieś o tej książce słyszeliście. Jeśli chcecie się wkręcić w społeczność digital nomads, to lepiej tę książkę znać, bo podobno w nomadycznym środowisku, każdy ma jakiś pogląd na temat Tima Ferrisa. W najgorszym przypadku zawsze to dobry temat do rozmów.
A tak serio, ta książka to strategia, która uczy zupełnie innego myślenia – nie jak pracować więcej, ale jak pracować mniej, efektywniej i skuteczniej. Autor daje sporo cennych wskazówek co do tego jak zarabiać więcej i korzystać z życia nie zapracowując się na śmierć. W skrócie: poradnik o tym jak odzyskać swój wolny czas.
Książka jest dostępna w j. polskim w polskich księgarniach oraz jako audiobook po angielsku, na YouTube, na przykład tutaj.
Większość z nas miesiącami a nawet latami zastanawia się jaki biznes otworzyć. Jak się jednak okazuje, te wszystkie przemyślenia rzadko idą w cerze z efektywnością. Zanim otworzymy własny biznes poświęcamy tygodnie i miesiące na dopracowywanie szczegółów na stronie internetowej itp. Często są to szczegóły, które tak naprawdę nie mają żadnego znaczenia. Autor tej książki wywraca wszystko do góry nogami – pokazuje dlaczego i jak ważne jest to, żeby szybko wystartować. Klarownie pokazuje co ma rzeczywiste znaczenie dla powodzenia naszego biznesu, a co najczęściej okazuje się zbędne, albo dopiero „wychodzi w praniu”. Pokazuje jak ocenić w co warto zainwestować, a co można zrobić po drodze, gdy biznes się rozkręci i znacznie przynosić dochody. Książka nie dla pedantów i perfekcjonistów. Czytając ją, wyjdą z siebie.
Bez wahania – lektura obowiązkowa. O technikach opisanych w tej książce wiedziałam już wcześniej, dlatego że sama zajmuję się conent marketingiem, znam więc ten temat od A do Z. Autorem tej książki jest założyciel Conent Marketing Institute, którego publikacje śledzę na bieżąco. Teoria jest mi znana, ale tutaj pojawia się cała metoda, dokładna strategia tworzenia biznesu w zupełnie inny sposób. Sposób, który dziś w świecie tak ogromnej dostępności wszelkich dóbr, jest i będzie tak naprawdę jedynym skutecznym sposobem na marketing i sprzedaż, czy to usług czy produktów. Co ciekawe, sposób względnie niskokosztowy. Jeśli na serio myślisz o swoim biznesie, zacznij od tej książki zanim podejmiesz jakiekolwiek decyzje. Pokaże Ci jak wiele możesz zrobić i zbudować, nawet jeśli na razie nie zamierzasz odchodzić z pracy.
O co chodzi? O to, że zamiast najpierw tworzyć produkt, potem reklamę i z nią docierać do odbiorców, najpierw tworzy się grupę odbiorców zainteresowanych jakimś tematem. Odbiorców skupiać można na przykład wokół bloga, albo vloga poprzez działania content marketingowe (tworzenie i publikacja wartościowych i użytecznych z punktu widzenia odbiorców treści). Najpierw budujemy zaufanie, a dopieto potem zajmujemy się jego monetyzacją. Wszystko krok po kroku opisane jest w tej książce. Znajdziemy tu również mnóstwo ciekawych odwołań i innych źródeł, do których warto zajrzeć. Podstawa, by ten system mógł działać: budowanie biznesu opartego na pasji. Nic dodać, nic ująć: must read!
Książka o tworzeniu zabójczo dobrych treści w internecie, czyli o content marketingu. Warto zajrzeć, bo można dowiedzieć się jak tworzyć blogi, vlogi, webinaria, e-booki i inne treści, które pochłania się z zapartym tchem. Wszystko o tym co zrobić, aby Twój blog, strona internetowa czy wideo wciągały tak, jak Game of Thrones albo bardziej (jeśli się da). Podręcznik dla każdego kto tworzy lub będzie tworzył treści w internecie albo chce prowadzić skuteczne działania conent marketingowe.
Książka napisana z myślą o grafikach i twórcach stron internetowych, ale nie tylko. Uczy jak postępować z klientami, jak budować swój profesjonalny wizerunek, wyceniać własną pracę i jak myśleć o sobie jako o funkcjonującym biznesie a nie wyrobniku będącym na łasce firm. Bardzo przydatna dla każdego kto szuka pomysłów na to jak pozyskiwać klientów, potrzebuje więcej stabilności finansowej i chce zarabiać więcej pracując mniej – czyli chyba dla każdego freelancera.
Dużo ciekawej teorii i trochę praktycznych wskazówek dla małych biznesów działających zdalnie. Książka napisana przez twórców firmy 37signals, która zatrudnia w większości pracowników pracujących zdalnie. Wszystko co powinieneś wiedzieć o pracy zdalnej, ale boisz się zapytać. przy okazji ciekawe case study firmy 37dignals.
Rework jest podobny. Książka tego samego autora i można go posłuchać jako audiobooka tutaj.
Książka o tym jak założyć start-up, który ma szansę przetrwać na konkurencyjnym rynku. Przyda się każdemu kto planuję otworzyć własną firmę, niezależnie od branży. Dużo cennych rad, dużo praktycznych metod. Przede wszystkim pomaga ocenić czy dany pomysł ma szansę się sprawdzić i przynieść zysk.
Kolejna książka o tym, jak znaleźć pomysł na własną firmę, głównie dla grafików i wszelkich kreatywnych. Powiedziałabym, że lektura dla początkujących.
Osobiście z książkami na temat komunikacji e-mailowej mam spory problem! Nie znalazłam jeszcze książki, która by mnie w pełni zachwyciła. Ta jest po prostu okej. Polecam jako podstawę.
Dlaczego jedne pomysły chwytają natychmiast, a inne przepadają zupełnie niezauważone. Książka uczy jak myśleć kreatywnie i tworzyć kreatywne kampanie reklamowe. Jest wypełniona po brzegi ciekawymi przykładami kampanii, na punkcie których internet oszalał.
Następna na mojej liście: Ted Prodromou: Ultimate Guide to LinkedIn for Business.
Dam znać, jak przeczytam!
1 Comment
[…] 10 książek, które pomogą Ci zostać swoim własnym szefem […]