Od zawsze byłem wielkim fanem książek, rozwoju własnej osoby oraz zdobywania nowej wiedzy. Książki bardzo pomogły mi w pokonywaniu przeciwności życiowych i były świetnym startem, jeżeli chodzi o zmianę życia na lepsze. Biografie wielkich postaci oraz książki biznesowe pokazały mi, że mogę osiągnąć wiele w moim życiu.
Najważniejszą rzeczą jednak, którą książki mi uświadomiły było to, że mogę prowadzić życie inne i ciekawsze. Zrozumiałem, że nie muszę pracować na etacie w miejscu, którego nie cierpię. Zawsze chciałem zarabiać więcej, ale chodziło przede wszystkim o styl życia. Praca zdalna i wykorzystywanie swoich unikalnych umiejętności sprawiają, że życie jest niesamowite. Robić to co się kocha, to najlepsze co może nas w życiu spotkać.
Kilka lat temu trafiłem na temat biznesu online i publikacji swoich produktów w internecie. Od razu wiedziałem, że to jest to. Dość szybko odnalazłem pierwsze informacje anglojęzyczne na temat Amazona i nabrałem przeświadczenia, że chcę wydawać swoje produkty właśnie na tej platformie. Dlaczego akurat tam? Amazon daje dostęp do ogromnej liczby klientów na całym świecie. Są to klienci przede wszystkim z krajów najbogatszych, gdzie kupuje się dużo i chętnie. Co to oznacza dla mnie i dla osób, które tam sprzedają swoje produkty? Wystarczy nam bardzo malutki kawałek tego rynku i jesteśmy w stanie bardzo dobrze zarabiać w tym biznesie.
Amazon jest ogromny i bardzo dużo ludzi tam kupuje. Jeżeli tylko pokonamy barierę językową to mamy dostęp do dużego rynku sprzedaży. Dla osoby mieszkającej np. w Polsce sprzedaż na Amazonie jest bardzo korzystna z powodu naszej słabej waluty, gdyż nawet nieduża sprzedaż na Amazonie daje nam dobre zarobki oraz umożliwia fajne życie.
Posiadam prawie 600 produktów w formie książek na Amazonie. Są to eBooki oraz książki drukowane na żądanie. Wszystkie moje produkty są wydane w formie elektronicznej i Amazon sam je wysyła, drukuje, zajmuje się obsługą klienta, zwrotami oraz wszelkimi innymi sprawami. Ja posiadam praktycznie 100% pasywny dochód z produktów, które są sprzedawane głównie w USA oraz w Wielkiej Brytanii.
Sprzedaję około 1000-2000 sztuk książek na miesiąc. W grudniu było to prawie 3500 produktów w formie prostych książek oraz eBooków. Daje to mi pasywny dochód dochodzący do 10 000 złotych miesięcznie. W Polsce jest to kwota, która pozwala żyć na bardzo dobrym poziomie oraz pozwala oszczędzać kapitał na przyszłość.
Aby sprzedawać należy zarejestrować się na portalu KDP, czyli Kindle Direct Publishing. Jest to portal dla wydawców książek papierowych i eBooków. Rejestracja na tej platformie jest całkowicie darmowa.
Jak działa sprzedaż na Amazonie?
Amazon jest formalnie sprzedawcą naszych książek i eBooków. Za każdą sprzedaną sztukę my jako autorzy dostajemy prowizję. W przypadku eBooków publikujemy na Kindle Direct Publishing książkę w wersji elektronicznej, dodajemy treść, okładkę, opis i wtedy nasza książka jest już dostępna na Amazon.com oraz na innych rynkach światowych Amazona. My formalnie jesteśmy autorami (można wydawać pod pseudonimem).
Amazon zajmuje się elektroniczną wysyłką eBooków na Kindle (inne urządzenia też) oraz całą obsługą klienta. Z naszej perspektywy widzimy tylko ilość sprzedanych sztuk i dostajemy prowizje od sprzedaży. Sprzedaż odbywa się w tym wypadku w pełni automatycznie.
Aby sprzedawać książki papierowe musimy podobnie jak w przypadku eBooka stworzyć książkę w wersji cyfrowej na Kindle Direct Publishing, czyli dodać treść (plik np. w Wordzie), okładkę, opis produktu oraz kilka innych detali. Po zatwierdzeniu nasza książka pojawia się również na Amazon.com oraz na innych rynkach światowych. Co najważniejsze Amazon drukuje naszą książkę tylko wtedy jak ktoś ją zakupi. Nie ponosimy żadnych kosztów druku, a sprzedaż książki papierowej jest tak samo prosta jak sprzedaż eBooka! Możemy oczywiście wydać książkę zarówno w wersji elektronicznej (eBook) oraz w wersji papierowej. Amazon w tym wypadku zajmuje się również wysyłką, drukiem oraz obsługą klienta. Z naszej perspektywy widzimy tylko panel ze sprzedażą i nasze prowizje. Dzięki temu możemy wydawać bardzo wiele tanich i prostych produktów drukowanych na żądanie na cały rynek światowy. Tego właśnie uczę w moim kursie Produkt w 24 na Amazonie.
Amazon swoje książki przechowuje w wersji cyfrowej i drukuje tylko jak ktoś je kupi. Jest to wspaniała sprawa i umożliwia nam to łatwą sprzedaż na Amazon naszych produktów. Możemy tworzyć setki prostych produktów i Amazon będzie drukować tylko te, które zostaną zakupione. Nie musimy nic płacić. Naszym zadaniem jest stworzenie jedynie książki w wersji cyfrowej na Kindle Direct Publishing, a Amazon wydrukuje ją dopiero, jeżeli ktoś ją kupi.
Amazon to wielka wyszukiwarka. Można go porównać do Google, ale na Amazon klienci mają podpiętą kartę kredytową. W dodatku mówimy tutaj o klientach z krajów takich jak USA, Kanada, Wielka Brytania i wiele innych. Mieszka tam dużo ludności i są to zdecydowanie bardziej bogate kraje niż Polska. Zakupy są tam dokonywane o wiele chętniej i częściej co sprawia, że sprzedaż na Amazon jest bardzo atrakcyjna, szczególnie dla kogoś mieszkającego w Polsce.
Amazon sam wysyła eBooki oraz książki drukowane na żądanie. Amazon obsługuje również wszelkiego rodzaju reklamacje. Amazon nie udostępnia danych swoich klientów Tobie jako sprzedawcy. Dlaczego? Amazon nie chce, byś sprzedawał poza Amazonem. Dla mnie jest to plus, ponieważ nie muszę się niczym martwić.
W przypadku eBooków otrzymujesz w większości przypadków 70% ceny sprzedaży. Dla przykładu przy eBooku w cenie 3 dolarów Ty jako autor otrzymujesz około 2 dolarów. W książkach papierowych drukowanych na żądanie im wyższa cena tym większy zarobek. Przy tanich książkach dużą część ceny stanowi koszt druku oraz wysyłka. Jednak za książkę papierową można sobie zażyczyć większą cenę, co może nam przynieść dochód większy niż w przypadku eBooka.
Zarówno eBooki i książki papierowe najlepiej wydawać w języku angielskim, ponieważ rynek anglojęzyczny jest głównym i największym rynkiem zbytu. Chcesz dużo sprzedawać, to wydawaj na cały świat po angielsku.
O autorze:
Tomasz Micherda jest autorem bloga Od Kelnera do Milionera, autorem podkastu i kursu Kindle Publishingu.